Pole-träning mm i Thailand 2020


 

 

Thailand 2020
- Sokolova Pole Camp. Phuket.
- Lite backpacking stränder och öar. Ao Nang, Railey mm.
- Och tillbaka för lite mer träning på Pole Dance School Phuket.




Days before camp: Laem Sing




Jag bodde på ett hotell i Kamala från start och under pole camp. Men Kamala är väldigt mycket turister osv, så jag spenderade i början lite mer tid på en strand i närheten: Laem Sing. Mindre och mysigare strand, nästan inget folk.






Kamala. Suntrong hotel. 






Sokolova Pole Camp

Det var så skönt att komma iväg på detta efter att bara ha haft typ 3 veckor ledigt 2019. Och att denna vintern hade varit den regnigaste, solfattigaste, tråkigaste och jobbigaste nånsin. Hade funderat länge på att boka in mig på detta, men avvaktade ändå tills det var ganska kort tid kvar. Jag är så glad att jag tillslut åkte. Lärde mig så mycket, träffade så fantastiska tjejer! Hade jätteroligt! Så bra arrangerat av Jenny Liebert! Så trevliga, coola, tuffa tjejer som deltog i detta camp och som jag är så glad att jag fick lära känna och uppleva detta tillsammans med.
www.sokolovapolecamp.com
www.poledancephuket.com
www.sarahscott.co.uk/





Studion på Ayara. Vi spenderade ca 12 timmar lektioner här sammanlagt. 


 











Boattrip with the pole-girls














malene dalenbäck







Hong lagoon

malene dalenbäck

 


malene dalenbäck
Detta var ett så vackert och otroligt fridfullt ställe. 

Felicity! =) 👍



Monkey on our boat <3

Another monkey 😂😂😂


malene dalenbäck








The time in Kamala except training








"Snockling" 😂










Spår av svenskar! 😂


Surin beach



Frukosten på hotellet var ok, men inte riktigt tillräcklig om man inte äter kött och behöver nåt vettigt när man är på träningsläger. Jag kan liksom inte äta bacon och rostbröd;) Dom hade inga grönsaker. Eftersom det fanns en rätt bra supermarket väldigt nära med bra utbud, så gjorde jag frukost själv de flesta dagarna. Men ibland gick jag även till olika restauranger som serverade bra frukost.

Fruit Fusion Superfood Kamala. Extremt god avocadotoast and smothie. De hade också väldigt goda luncher. 
Also from Fruit fusion superfood. 


Här kommer några egna på balkongen på mitt hotellrum. 




Sweet dreams in Kamala










Photoshoot 





















Last day at camp

Pre-party at Ayara
💛💛💛💛💛

Jag är så tacksam att ha fått träffa dessa legender! =) 






Bangala road Patong


malene dalenbäck







Vi fick chansen att uppträda på ett ställe på Bangala road. Nästan alla gick upp på scenen och freestylade.
Jenny

Gaby

Me

malene dalenbäck







Ao Nang











Bought some dresses =) 

 






I Ao Nang bodde jag på ett svin-billigt hostel, som var jättebra. Det som var bäst var att jag var själv i rummet hela tiden. Jag hade inte bokat något innan jag kom till Ao Nang. Hade bara lite lösa planer, och fick hjälp av hotellet att fixa en som skjutsade mig i bil från Phuket till Ao Nang, blev avsläppt mitt i Ao Nang och började kolla runt lite. Hittade detta ställe Ao Nang Sunset, som hade både sovsalar och hotellrum. När jag såg att det inte bodde nån annan i sovsalarna för tillfället bestämde jag mig för att bo i sovsalen tills det flyttade in nån mer där, och att då byta till ett hotellrum på samma ställe. Men ingen mer kom under hela min vistelse!!!=)

Från Ao Nang gjorde jag även dagsutflykter till stränder och öar i närheten, Ko Hong, Railey mm.













Railay och Phra Nang










Ugliest souvenir ever, sold everywhere! and on many tourists feet 😱



En liten geologiexkurssion=) Till en grotta. 







En grotta full med snöpper!!!😂 Varför? Det är en offerplats där fiskare offrar till en prinsess-gudinna, för att de ska få fä en säker färd på havet. 






???? =) =) Obs! Det är endast tillåtet att offra snöpper utan pung, och blommor! Ej läskflaskor!  :-S   😕 






Skulle försöka ta mig till den här sjön, men det gick fan inte =/ Nära efter en lång jobbig klättring. Så störande. Det var för svårt att klättra ner sista biten som var väldigt brant, jag har sån jävla svindel. Det skulle tydligen vara en magisk sjö där nere. 








Ko Hong mm

























Back at Phuket last days

Tillbaka till Jenny i Phuket. Här är det stretch-lektioner. Tog även privatlektioner i pole. 












Kata Noi: 

Sista kvällen spenderades på Kata Noi.
Här fanns den bästa massagen nånsin. Som att bli överkörd av en ångvält. Om nån nån gång åker till Kata Noi, så missa inte det. Gå till de två massörerna längst söder ut på stranden. Jag tog massage på några ställen under denna resa, och det var oftast helt ok liksom. Men detta var i särklass, de gör ett helt annat jobb. 







Hejdå Thailand