Skidresor

Här finns bilder från:
Borovets, Bulgarien
Courmayeur, Italien
Hemsedal, Norge.
 



Courmayeur, Italien, nyår 2016-2017. 
















Borovets, Bulgarien, 2016. 



Udda skidort, spännande=) Man kan flyga billigt med wizz till Sofia, sen tar taxi/transfer nån timme till Borovets. Allt är mycket billigt, men låg standard. Men man kan t.ex. ta lite bättre hotell billigt, man får mkt för pengarna.
Det var hästskjuts som transfer från de hotell som låg hyffsat nära backarna 😄 Jag bodde lite längre ifrån backen, så då var det bil. Jag betalade ungefär 800 kr för 3 nätter på ett bra hotell. Och då ingick chaufför till och från backen när det passade en själv. Bara att gå till receptionen när jag kände för att åka, så ringde de chauffören. Sen ringde jag när jag ville hem.
Det var ganska varmt och inte så jättemycket snö när jag var där. Uppe på toppen var det bra, men längre ner sådär. Några backar längst ner var stängda. Men om det är kallt och mycket snö hade det varit mycket bra åkning och ett stort system. Toppen Masala som man ser på första bilden är högsta berg på Balkan med nästan 3000 m. Det är väldigt vackert där uppe iaf.
Längs huvudgatan fanns massa små skumma skjul där man kunde hyra skidor billigt. Det var ett väldigt speciellt ställe....
























Hemsedal, Norge, 2018.  
Så extremt perfekta väder och snöförhållandena denna weekend, så det var helt sjukt bra och fint. Här hade jag lite tur att efter nån dag träffa några kompisar på plats som jag inte visste skulle dit, så fick lite sällskap delvis, och vi provade t.ex. telemark, vilket var skoj=) 


Skarsnuten



Morgonåkning









Telemark